Behandelovereenkomst

Een overeenkomst tot zorg tussen Renate Reset Coach en een cliënt kan schriftelijk of mondeling tot stand komen. Of door een schriftelijke bevestiging door Renate Reset Coach, wanneer de cliënt telefonisch, schriftelijk, online of per e-mail een afspraak maakt voor een eerste consult of behandeltraject. Voor zowel cliënt als Renate Reset Coach bestaat de mogelijkheid de overeenkomst op te zeggen, indien blijkt dat niet het beoogde behandeldoel zal of kan worden bereikt of dat het niet medisch verantwoord is voor cliënt om de behandeling voort te zetten. Renate Reset Coach heeft het recht de behandeling onmiddellijk te beëindigen indien de cliënt zich misdraagt. Zoals bijvoorbeeld de behandelaar bedreigt, gewelddadig is of onder invloed van middelen als alcohol en drugs verkeert. Er kan aangifte bij de politie worden gedaan.

Betaling

Een gemaakte afspraak is niet vrijblijvend. Indien een cliënt een afspraak niet kan nakomen, dan heeft het de voorkeur om de afspraak zo snel als mogelijk te annuleren, zodat nog een ander consult kan worden ingepland. Kostenvrij annuleren kan per mail tot uiterlijk 48 uur (twee werkdagen) van tevoren. Indien annulering niet of te laat geschiedt of de cliënt niet verschijnt, is Renate Reset Coach gerechtigd een deel van de kosten van het consult in rekening te brengen. Indien de behandelaar de afspraak afzegt dan vervalt de verplichting tot betaling van het consult. De behandelaar heeft het recht een afspraak te verplaatsen in overleg met de cliënt.

Betaling dient te geschieden binnen 30 dagen na factuurdatum.

Na het verstrijken van 30 dagen na de factuurdatum is client in verzuim. Aan de behandelaar is vanaf het moment van in verzuim treden over het opeisbare bedrag een rente verschuldigd van 1% per maand tot aan de dag der algehele voldoening, tenzij de wettelijke rente hoger is in welk geval de wettelijke rente geldt.

Klacht of geschil?

De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wettelijk vastgelegd wat goede zorg precies inhoudt. En wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Dit staat in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). [bron: Rijksoverheid]

Heb je een geschil of klacht over Renate Reset Coach ?  In eerste instantie dient je de klacht mondeling in bij de betreffende coach. Daarnaast dien je de klacht zo spoedig mogelijk per brief of per e-mail in. De klacht dient duidelijk omschreven te worden met een heldere onderbouwing van jouw standpunt en kan nooit anoniem ingediend worden. De klacht dient de volgende gegevens te bevatten: naam, adres, telefoonnummer, emailadres, datum en tijdstip van de gebeurtenis, over wie en/of wat je ontevreden bent. Samen zullen we kijken hoe we dit op gepaste wijze kunnen oplossen. Ben je niet tevreden over de aangeboden oplossing? Neem dan contact op met de  Quasir Groep: Expertisecentrum klachten, calamiteiten en geschillen Zorg en Welzijn.

emailadres bemiddeling@quasir.nl